Eiffel-torony – Sencsen, Kína
Az eredeti napjainkban a világ egyik legnevesebb látványossága, amelyhez emberek milliói szeretnének ellátogatni. Többször le akarták bontani, és felrobbantani. Egy szélhámos, Victor Lustig 1925-ben ócskavasként eladta. Kétszer is. Az eredeti még mindig a francia fővárosban áll, ám azóta számos replikát állítottak fel a világ minden táján. Az egyik leglenyűgözőbb a kínai Világablakban áll. A sencheni tematikus parkban tucatnyi méretarányos másolat megtalálható, amelyek nagyon hasonlítanak az eredeti épületekhez. Esténként díszkivilágítást kap a park, a szórakoztató központot ilyenkor a 108 méter magas Eiffel-torony uralja. És mivel az összes kiállított épület gyalogosan is könnyen bejárható, mindössze fél nap alatt bejárhatja a világot. Willy Fogg féltékeny lenne.
Pisai Ferde Torony – Niles, Illinois, USA
A Niles-i Ferde Torony az eredeti méretének csupán fele, mégis lélegzetelállító látvány. A Bob Ilg üzletember által épített változat dőlésszöge is csak fele az olasz eredetinek, az alapzatot pedig betonba való rögzítése védi. Míg a legendák szerint Galileo a gravitációs kísérleteihez használta a pisai tornyot, kavicsokat dobálva le arról, addig az amerikai tornyot inkább gyakorlati célokra használják. Ezzel rejtik el a város csúnya vízszűrő tartályait. Őszintén szólva a másolat sokkal kevésbé valószínű, hogy eldől.
Szabadság-szobor – Visnes, Norvégia
A New York-i kikötőben található Szabadság-szobor talán az Egyesült Államok legikonikusabb szimbóluma - az igazságosság és a szabadság jele -, amely több mint 150 éve fogadja a bevándorlókat a világ minden tájáról. Mint várhatnánk, a szobrot sokszor másolták, de egy négy méteres replika a norvégiai Visnes tengerparti falujában különös jelentőséggel bír. Az eredeti, rézből készült szobrot Franciaország ajándékozta az Amerikai Egyesült Államok függetlenségének százéves évfordulója alkalmából, ám elkészültéhez szükséges volt a norvég együttműködés is.Több mint 28 000 kiló rezet felhasználták a Liberty Islanden álló szoborhoz, és a legendák szerint ennek nagy részét a visnesi rézbánya szállította. Bár erről pontos feljegyzések nem maradtak meg, de mivel más, ilyen volumenű rezet igénylő projekt nem volt abban az időben, ezért ez a legvalószínűbb magyarázat, hogy oda szállították a kibányászott mennyiséget. A Visnes-i rézbányája előtt- Stavanger és Bergen között egy szigeten- található kicsiny szobor bájos tisztelegés Lady Liberty előtt.London Bridge – Lake Havasu, Arizona, USA
Az Arizonai Havasu-tónál álló London Bridge-ről a legfontosabb, tudnivaló, hogy valójában nem másolat - ez az igazi. A híd az 1830-as évektől 1962-ig a Temze két partját kötötte össze. 1967-ben a City of London városi tanácsának egyik tagja, Ivan Luckin azzal az őrültségnek tűnő javaslattal állt elő, hogy ahelyett, hogy lerombolnák a meglévő hidat, inkább bocsájtsák árverésre. Ezek után a városi tanács eladásra kínálta a hidat és elkezdett potenciális vásárlókat keresni. 1968. április 18-án meg is vásárolta a hidat egy amerikai olajmágnás, Robert P. McCulloch, az arizonai Lake Havasu City alapítója 2 millió 460 ezer dollárért, hogy az általa újonnan alapított települést népszerűsítse. McCulloch szétbontatta a Rennie-féle hidat, 8600 kilométerrel arrébb, az Egyesült Államokba hajóztatta és 1971-ben Lake Havasu Cityben újból felépítette, további 5,1 millió dollárért. A híd minden egyes darabját gondosan megszámozták, majd a Panama-csatornán keresztül Kaliforniáig hajóztak vele. Innen kamionokkal juttatták el a végleges helyére, majd 1971. október 10-én adták át a forgalomnak. A híd alá a Coloradó folyóval összeköttetésben lévő csatornát ástak és egy korabeli angol falut is építettek mellé. Az újraépített London Bridge, ma Lake Havasu City egyik legfontosabb turistalátványossága.
Krisztus király szobor – Lisszabon, Portugália
Amikor a lisszaboni bíboros pátriárka 1934-ben ellátogatott Rio de Janeiróba, annyira meghökkent a városra lenéző hatalmas Megváltó Krisztus szobor láttán, hogy hazatértekor engedélyt kért Portugália miniszterelnökétől, Salazartól, hogy otthon is újjáépítsék. A műalkotás építése 1949. december 18-án kezdődött, és mintegy tízéves építési időt követően 1959. május 17-én avatták fel a szobrot 300 000 vendég jelenlétében. A műemlék talapzata kapu formájú és összesen 82 méter magas, ennek tetején - ahol kilátópont is található - áll valójában maga a Krisztus-szobor (28 méter). A talapzatban két kápolna is helyet kapott, a kilátóhoz pedig csigalépcső és gyorslift vezet. A portugálok így fejezték ki hálájukat Istennek, hogy megóvta országukat a második világháború pusztításaitól.















